Raamat on parim kingitus



9. juunil sai minu vanim lapselaps Lisbeth 10-aastaseks. Sünnipäevakingiks oli kingikotis kaks raamatut: A. Kivirähki „Tont ja Facebook“ ja „ Illustreeritud ajalooatlas lastele“. Esimese raamatu saamine oli tema kindel soov, teiseks soovis ta midagi, mis räägib ajaloost.

Olen loonud oma lastelastele sünnipäevakingitusi tehes traditsiooni-kingin ainult raamatuid. Siiani on kõik kingitud raamatud rõõmuga vastu võetud. Soovitan sellist tava teistelegi vanavanematele. Raamatute valik meie poodides on väga suur: leidub nii tüdrukutele kui poistele ning erinevas vanuses lastele mõeldud raamatuid. Minu jaoks on head raamatut ka kergem osta kui mänguliseks tegevuseks mõeldud vidinat või asja. 

Raamat on ilus. Raamatul on väärtus. Raamatusse saab kirjutada pühenduse, millisel puhul ja millal see kingitakse. Nii saab raamatust väärtuslik and, mille abil saab tulevikus meenutada möödunud aegu. Raamat elab kauem kui inimene.

Raamatuid ostes tuleb teha paraku valik. Ise olen püüdnud osta selliseid raamatuid, mida ka teistele pereliikmetele lugemiseks soovitan ja neile hea meelega laenutan. Hindan raamatuid, mida aastate pärast jälle lugeda tahaksin. Ostan raamatu, mille põhjal on minu arvates valminud väga hea film. Näiteks „Seltsimees laps“ (L. Tungal), „Litsid“ (M. Sander), „Väikesed naised“ (L. M. Alcot). "Tõde ja õigus" (A. H. Tammsaare) seisab riiulis juba aastakümneid ja selliseid on veel.  Soetan  klassiväliseks kirjanduseks sobivaid raamatuid, mida oma õpilastele ka vajadusel lugeda annan. Või siis lastelastele, kui neil tarvidus tekib. 

Mulle meeldib osta raamatuid sarjana. Lisandub väike põnevus ka, kui jälgida kirjastuste ja raamatupoodide infot ilmuva uudiskirjanduse kohta, millal jälle minu lemmiksarjas uus raamat ilmub. 

Mõnede raamatusarjade ostmisel olen mõelnud sellele, kes minu kolmest lapselapsest tulevikus nende omanikuks saab. Lisbethile „pärandan“ Eesti Päevalehe laupäeva väljaande „Aegumatud armastuslood“, Kristjan saab Eesti Päevalehe „Eesti lugu“ sarja, Mia Helene „Tõlkes leitud“ romaanid.  

Paljude lasteraamatute autor Roald Dahl on kunagi öelnud: "Kui minu raamatud aitavad lastel lugejateks sirguda, siis olen ma millegi olulisega hakkama saanud." Loodan salamisi sama...

Kui õhtul end lugema unustan, vaatab Pippa mind etteheitva pilguga: on uneaeg, sa pead hommikul vara tõusma!

🐾

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mika Keränen "Varastatud oranž jalgratas", "Peidetud hõbedane aardelaegas"

Minu lugemise aasta 2023

C. K. McDonnell "Kummalised sõnumid"