"Ma olen teiselpool"


18/2022
FB Lugemise väljakutse 2022/38 Raamat, mille tegevus toimub laboris, hullumajas või vanglas
"Ma olen teiselpool", Tartu Vangla, projekti esindajad Ruslan Lainola, Robert Suvi, 128 lk.

See raamat ootas päris tükk aega riilulil oma järge. Nüüd siis maailmas toimuva ärevas valguses tundsin, et on aeg luulekogu avada.

Raamat sisaldab Tartu Vanglas  kohtuotsust ootavate 15-17 aastaste eeluuritavate luuleloomingut.

Luuletused on kirjutatud kinnipidamisasutuses 2007. aastal. 

Noored on kirjutanud endast, oma vanematest, armastusest, kodust... Mille järgi kellelgi kõige suurem igatsus on. Nende mõtetes peegeldub kahetsus ja igatsus vabaduse järele. 

Kallis ema, sulle saadaksin õnne,

kuid endalgi pole.

Sulle saadaksin lilli,

kuid need närbuksid teel.

Ma tuleksin ise, aga trellid on ees.

                               M. M., 16

Igas luuletuses on sõnum väjaspool vanglamüüre olijatele, lootusega, et see jõuab kohale...

Luulekogus on eesti- ja venekeelsed luuletused, ka illustratsioonid on kinnipeetavatelt.

Mets on roheline,

taevas on sinine.

Muld on must

ning hall erineb nendest kõikidest.

                               O. E.,17

Mõnelt autorilt on mitmeid luuletusi, mille puhul peale sügava sisu paistab silma ka kirjutaja luuleand. Selline projekt on hea mõte, näitamaks teiselpool olijate inimlikku sisemust. Nad on eksinud, kuid väärivad kuulamist...

Loodan, et noored luuletajad on elus saanud uue võimaluse! Tõsine ja valus raamat.

🐾


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mika Keränen "Varastatud oranž jalgratas", "Peidetud hõbedane aardelaegas"

Minu lugemise aasta 2023

C. K. McDonnell "Kummalised sõnumid"