Ülle Solovjova ehk Väike Myy "Meie kalkunid. Viidik, Supikalkun, Emakesed... ja teised"


Petrone Print 2020, 160 lk
28/2024

Elupõlise maainimesena pean küll tunnistama, et kokkupuude kalkunitega mul puudub. Olen neid majesteetliku hoiakuga linde, keda ehk linnuriigi iludusteks ei arvata, näinud vaid teleris ja loomaaias. Võõristan ka pisut kodulinde, sest elu esimene mälestus seostub kuke rünnakuga. Nii oma olematute teadmiste, aga uudishimuga kirjastuse Petrone Print kingitud raamatut lugema hakkasin. Aitäh!

Raamat on väärt teabeaalikas kalkunihuvilisele, kel alles idanemas mõte lindudega kooselu alustada. Just kooselu, mis ei seisne pelgalt toitvas nokaesises ning puhtas pesas, vaid vajab ka muus osas elu- ja asjaolude klapitamist. Nõuanded on siin nii mõnusalt jutu vahele põimitud, et mina, kes ma kalkunipidamise plaani ei hau, lugesin neid väga huviga. Mine tea, kui oleks võimalik... 

Kui soojalt ja südamlikult Ülle oma sulistest kahejalgsetest räägib! Armas oli lugeda tema siirast hoolimisest nende toredate nimedega tegelaste vastu, kes omaette isiksused, mitte sugugi lihtsalt kalkunid. Mõned hetked panid täiega muigama, teised jälle liigutasid ja kurvastasid ka. Isegi olen pikalt põdenud iga oma lemmiku lahkumist. Nii on kord seatud, mis algab, see ka kunagi lõpeb. Sama on selle looga, mida oleksin veel mõnuga edasi lugenud. Hästi südantsoojendav, hariv ja lausa teraapiline raamat. Soovitan!

Lugedes ja fotosid vaadates veendusin, et kalkunid on tõesti imetoredad linnud!

🐾



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mika Keränen "Varastatud oranž jalgratas", "Peidetud hõbedane aardelaegas"

Minu lugemise aasta 2023

C. K. McDonnell "Kummalised sõnumid"